Jesień, choć chłodna i deszczowa, nie powinna być leniwa. Wręcz przeciwnie! Wybierz ruch idealny dla siebie i wykorzystaj ten czas aktywnie. Sport nie tylko wzmocni twoją odporność przed zimą, ale wpłynie korzystnie na kondycję całego organizmu.

BIEGANIE nie tylko kształtuje sylwetkę, ale także dotlenia organizm oraz poprawia pracę serca i układu krążenia. Systematyczny trening obniża m.in. poziom złego cholesterolu, wzmacnia mięśnie i kości oraz zapobiega osteoporozie. Z najnowszych badań wynika, że u osób regularnie uprawiających sport ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 zmniejsza się aż o połowę. Ze względu na duże obciążenie stawów, m.in. kolanowych, podczas biegania przed rozpoczęciem treningu skonsultuj się z lekarzem.
Spalone kalorie: 697 kcal/1 godz.

PILATES to trening całego ciała, w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i treningiem siłowym. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. Ćwiczenia są ukierunkowane na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Pilates jest odpowiedni dla każdego, niezależnie od wieku czy zaawansowania. Szczególnie dla osób z bólami stawów i kręgosłupa oraz osób z nadwagą.
Spalone kalorie: 200 kcal/1 godz.

ROLKI ‒ utrata kalorii to jedna z wielu zalet tego sportu. Podczas treningu poprawisz wygląd swoich ud i pośladków. Jazda na rolkach korzystnie wpływa również na mięśnie pleców i brzucha, które stabilizują postawę. Dodatkową zaletą tego sportu jest dotlenienie organizmu, co wpływa na poprawę przemiany materii. Bez względu na poziom zaawansowania każdy rolkarz powinien zadbać o odpowiednie ochraniacze: na kolana, łokcie, dłonie oraz kask. Niestety, w tym sporcie często dochodzi do upadków.
Spalone kalorie: 450 kcal/0,5 godz.

PŁYWANIE to doskonały sposób na utrzymanie sylwetki, a także kondycji naszego organizmu. Pływanie jest uważane za najbardziej bezpieczną i wszechstronną dyscyplinę sportu. Wpływa na pracę układu oddechowego i układu krążenia. Zalecane jest szczególnie osobom ze schorzeniami kręgosłupa. W wodzie stawy i kręgosłup nie ulegają takim obciążeniom, jak na lądzie. Pływając, wzmacniamy także mięśnie przykręgosłupowe. Trening na basenie, trzy razy w tygodniu, pomoże nam również uodpornić się i zahartować przed zimą.
Spalone kalorie: 250 kcal/0,5 godz.

ZUMBA to dynamiczne połączenie tańców latynoamerykańskich i fitnessu, angażujące prawie wszystkie partie ciała. Podczas tańca trenujemy mięśnie ud, brzucha, pośladków, a także mięśnie grzbietu, które podtrzymują kręgosłup. Zumba dodatkowo poprawia nastrój, obniża ciśnienie krwi, wzmacnia serce i układ krwionośny. Ćwiczyć mogą wszyscy. Jedynym przeciwwskazaniem są stwierdzone choroby serca.
Spalone kalorie: 800 kcal/1 godz.

NORDIC WALKING mobilizuje prawie wszystkie mięśnie, odciążając stawy i kręgosłup. Ten sport uprawiać mogą wszyscy bez względu na wiek. Kijki do nordic walkingu przypominają te do nart, a chodzenie z nimi jest czymś pomiędzy spacerowaniem a chodzeniem na biegówkach. Ta aktywność fizyczna szczególnie polecana jest osobom ze schorzeniami układu kostno-stawowego ‒ pomaga łagodzić ból i likwiduje napięcia w obrębie ramion. Ten sport polecany jest także kobietom w ciąży i seniorom.
Spalone kalorie: 400 kcal/1 godz. (280 kcal przy spacerze tradycyjnym)

Sport to nie tylko zdrowie, ale i szczęście. A wszystko to za sprawą endorfin, które potocznie lubimy nazywać hormonami szczęścia. Podczas ruchu nasz organizm produkuje ich więcej, a one z kolei korzystnie wpływają na nasze samopoczucie, pomagają się zrelaksować oraz pozbyć stresu i napięcia.